نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
11306
-
الف
+

کرکتر «امیر آقای جمالی» زی زی گولو در گذر زمان

«مانی نوری» بازیگر ایرانی است که از 6 سالگی با «قصه های تا به تا» قدم به عرصه بازیگری گذاشت.

بیننده گان آی فیلم 2 «مانی نوری» را این روزها با کرکتر «امیرآقای جمالی» در سریال «قصه‌های تا‌به‌تا» به کارگردانی «مرضیه برومند» می شناسند، سریالی که 20 سال  پیش از صدا و سیمای ایران نشر شد اما او در این سال‌ها هم نقش‌های زیادی بازی کرده است.

به گزارش آی فیلم 2، «مانی نوری» بازیگر، نویسنده و کارگردان سینمای ایران است که از سن ۶ سالگی کار خود را با بازی در سریال «قصه‌های تابه‌تا» آغاز کرد.

سریال «قصه‌های تا به تا یا» یا همان «زی‌زی‌گولو»  که هم اکنون از آی فیلم 2 نشر می شود با گذشت 20 سال از زمان نشر اصلی هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد و امیر آقا جمالی (مانی نوری) با این سریال پای در مسلک بازیگری نهاد.

مانی نوری کار خود را با بازی در سریال های متفاوتی ادامه داد. در سریال «خانه ما » نقش پویا را بازی کرد و برای بازی در آن نقش جایزه بهترین بازیگر نوجوان را دریافت کرد.

جنگ ۷۷، داستانهای نوروز، منزل مادر آفاق، ستارگان جزیره جادو و...  ازجمله سریال هایی است که آقای نوری در آن ها نقش بازی کرده است.

آخرین کار او نیز در تلویزیون ایران پس از چند سال سریال «آخرین بازی» به کارگردانی «حسین سهیلی زاده» می باشد که در کرکتر «قباد»نقش اصلی این سریال را بازی می کرد.

مانی نوری همرا هبا بازیگری کارگردان و نویسنده نیز می باشد و تاکنون چند مستند و فلم کوتاه ساخته است. 

آقای نوری دارای مدرک لیسانس رشته هنر، ادبیات و فلسفه از کانادا است.

ب م

نظر شما
ارسال نظر